چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400

بازدید از سالن حراج گل در توکیو

تهیه کننده: دکتر پژمان آزادی
در توکیو 11 سالن حراج در مناطق مختلف از طرف دولت ژاپن راه اندازی شده است تا پنج محصول شامل سبزیجات، میوه، گل و گیاهان زینتی، ماهی و گوشت عرضه گردد.

در توکیو 11 سالن حراج در مناطق مختلف از طرف دولت ژاپن راه اندازی شده است تا

پنج محصول شامل سبزیجات، میوه، گل و گیاهان زینتی، ماهی و گوشت عرضه گردد.

در این بین 5 سالن به گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد که بصورت مکانیزه اداره می شوند.
فروشندگان عمده توسط سالن حراج، محصولات خود را به فروشندگان واسطه و خریدارانی که کارت عضویت دارند عرضه می کنند. فروشندگان واسطه، این محصولات را به بازارهای محلی و یا مستقیما به مصرف کننده عرضه می کنند.
در ژاپن درصد کمیسیون فروش سالن های حراج توسط شهرداری معین می گردد. در صد کمیسیون برای ماهی 5.5%، سبزیجات 8.5 % ، میوه 7 درصد، گوشت 3.5% و گل و گیاهان زینتی 9.5 % می باشد.


مزایای سالن حراج:
1- وجود تنوع بسیار زیاد و افزایش قدرت انتخاب
2- قیمت مناسب
3- توزیع مناسب
4- پرداخت در محل طبق قوانین تعیین شده
5- کاهش هزینه ارسال
6- ارایه اطلاعات مناسب و کافی
7- کنترل کیفی تولیدات

سالن های حراج گل در توکیو
 
سالن حراج سال تاسیس
کیتا آداچی 1988
اوتا 1989
ایتاباشی 1993
کاسای 1995
ستاگایا 2001

 در این جا با سالن حراج کاسای در توکیو بصورت تصویری آشنا می شویم:
سالن حراج کاسای یک از 5 سالن حراج مخصوص گل و گیاهان زینتی است که در سال 1995 راه اندازی شده است. سالن حراج بصورت مکانیزه (دارای ساعت نمایش) فعالیت می کند. از ویژگی های این سالن امکان فروش حتی یک گلدان در سالن می باشد.